Každý deň robíme obrovské množstvo rozhodnutí. Vizuálna stránka v tom zohráva dôležitú úlohu. Ako presne vizuálna komunikácia ovplyvňuje úspech značky a prečo sa dizajn stal najdôležitejším komunikačným kanálom?

Žijeme v dobe informačného preťaženia, kde všetko súťaží o pozornosť človeka: produkty v obchodoch, značky oblečenia a kozmetiky, kaviarne a reštaurácie, logá, dizajn výkladov a dokonca aj príspevky na sociálnych sieťach. Počet značiek rastie, a tým pádom rastie aj konkurencia. Jedným z rozhodujúcich znakov úspechu je vizuálna identita značky. Značka má v priemere len niekoľko sekúnd na to, aby upútala pozornosť zákazníka. Je to každý deň ťažšie. Štúdia publikovaná na ResearchGate zistila, že rozsah pozornosti sa s každou generáciou skracuje: 12 sekúnd pre mileniálov a 8 sekúnd pre generáciu Z. (researchgate.net)

Farba a emócie.

Farby majú veľmi silný vplyv na vnímanie ľudí, pretože vyvolávajú emócie a asociácie. Je to silný nástroj vplyvu. Napríklad ružová evokuje nehu, žltá – jasné a pozitívne emócie, fialová pocit luxusu, zelená sa spája s prírodou a prirodzenosťou, modrá – s morom, vodou, oblohou a sviežosťou. (99designs.com)

Vizuály v obchodoch s oblečením.

Cenový segment a reputáciu značky podvedome čítame z fasády budovy, loga, osvetlenia, umiestnenia produktov a firemných farieb. Figuríny priťahujú našu pozornosť a dokonca aj ich umiestnenie môže ovplyvniť naše rozhodnutie o kúpe niečoho

Vonkajšia reklama.

Osobitná pozornosť by sa mala venovať vonkajšej reklame. Logá, bannery, billboardy – ich kvalita určuje, či človeka zaujmú alebo prejde okolo. Prvky vonkajšej reklamy musia fungovať rýchlo. Mali by byť viditeľné aj z diaľky, pútať pozornosť a zostať v pamäti.

Vo svete, kde sú vizuálne prvky prvou vecou, ktorá zaujme, sa dizajn stáva jedným z hlavných komunikačných prostriedkov. Čím vedomejšie je vytváraný, tým silnejší je jeho vplyv na naše rozhodnutia. 

Video: Čo je vizuálna komunikácia?

Autor: Svetlana Khachiyants

Foto: Svetlana Khachiyants

Video:youtube.com/Killer Visual strategies

Použité zdroje: researchgate.net, 99designs.com