Popularita počítačových hier rastie lineárnym tempom. S touto skutočnosťou je spojená aj ochota firiem investovať peniaze do reklamy vo svete esportu, kde sa financie počítajú v rádoch miliónov eur.
Esporty si v posledných pár rokoch prešli šli obrovským rastom v každom jedno smere. Jedná sa o popularitu, sledovanosť, financie, veľkosť podujatí atď. Týchto ukazovateľov si všimli aj firmy, ktoré sú ochotné platiť obrovské čiastky za svoje prezentovanie. Kým v minulosti (5 rokov dozadu) do oblasti esportu investovali iba firmy, ktoré chceli osloviť čisto hráčsku komunitu, dnes sa v tomto priemysle čoraz častejšie prezentujú aj firmy, ktoré poznáme z každodenného života mimo diania v online svete. Pre porovnanie v roku 2015 boli ochotné za reklamu platiť firmy ako Kinguin, G2A, iBuyPower, CurseVoice, Kingston a rôzne iné o ktorých človek z bežného sveta pravdepodobne ani len nikdy nepočul. Dnes na trh vstupujú najme známejšie firmy, pre príklad RedBull, Gillette, DrPepper, Nissan, Monster atď. Dresy hráčov častejšie zdobia mená spoločností ako samotný názov teamu. Na týchto príkladoch môžeme vidieť, že svet online hier už nie je určený len pre investorov, ktorí sa zameriavajú iba na tzv. nerdov, ktorí polku dňa presedia pri počítači. V minulosti tomu tak určite bolo a potenciál v tomto odvetví videli iba predajcovia hráčskeho príslušenstva. Hlavný rozdiel môžeme vidieť v už vyššie spomínaných dresoch.
V minulosti bola reklama pre divákov cielená najmä cez príslušenstvo, ktoré hráči na pódiu používali. Jednalo sa o monitory, klávesnice, slúchadlá, myšky a podložky. Ak divák videl svojho obľúbeného hráča ako používa príslušenstvo od spoločnosti SteelSeries považoval za automatický výber pri potrebe kúpi obrátiť sa ako na prvú možnosť priamo na túto firmu. V dnešnej dobre roku 2020, táto časť ostala nezmenená, ale k časti herného príslušenstva sa pridalo veľa ďalších firiem, ktoré sa zameriavajú na bežné spotrebiteľské veci. Počas prestávok medzi zápasmi sú púšťané spoty na holiace strojčeky, mobily alebo kľudne aj automobily. Cieľová skupina sa veľmi nezmenila, ale jednoznačne sa rozšírila.
Pre zaujímavosť môžeme spomenúť turnaj ktorý sa koná raz za rok a trvá 10 dní- The International. Jendá sa o hru Dota 2. V roku 2019 turnaj sledovalo priemerne 23 miliónov ľudí, v najsledovanejšom bode ich bolo až 48 735 730. Pre porovnanie, najsledovanejšie športové podujatie Super Bowl, ktoré sa koná v Amerike sleduje 100 miliónov ľudí.