Počítačové hry nie sú len o ovládaní postáv a plnení cieľov. Práve príbeh je to čarovné, čo privádza hry k životu. V rozhovore nám herný dizajnér Samuel Molčanyi objasní, ako sa príbeh stáva herným zážitkom a čím sa líši od príbehovosti v iných médiách.
Počítačové hry ako nové médium prinášajú jedinečné príležitosti pre vznik príbehov. Svojou interaktivitou umožňujú hráčom samotný príbeh prežiť, nie ho len pasívne konzumovať. Líši sa príbehovosť v rôznych žánroch hier? Čo je to roleplaying?
Ak ide o príbehovú stránku hier, nesmieme vynechať ani sériu hier Fallout, ktorá vďaka svojmu post-apokalyptickému prostrediu a bohatému príbehu priniesla hráčom nezvyčajné herné zážitky. Nedávno bola sfilmovaná a zožala obrovský úspech. Otázkou je, existujú aj také filmové adaptácie hier, ktoré si nezaslúžia taký obdiv?
Zaujímalo nás aj to, ako sa líšia príbehy starých a nových hier, ako počet hráčov vplýva na naratív a otvorili sme aj tému fanfikcií. Ktoré hry podľa Samuela ponúkajú najlepšie príbehy?
Vypočuj si tento rozhovor priamo tu!
Autorka: Beáta Heglasíková
Foto: Matej Hudák