Tvorba TikTok profilu pre Vašu firmu sa môže spočiatku zdať ako krok do neznáma, ktorý si vyžaduje veľa odvahy, kreativity a schopnosť prispôsobiť sa. Ak toto všetko však zvládnete, na konci tejto tŕnistej cesty Vás čaká vytúžené ovocie.
Doba sa posúva dopredu nepredstaviteľným tempom a s ňou sa musíte posúvať aj Vy, nechcete predsa zaspať na vavrínoch a zmeškať jedinečnú príležitosť, ako zviditeľniť svoju firmu nevšedným spôsobom.
Prvým dôvodom, prečo do toho ÍSŤ, je obrovský dosah, ktorý TikTok má. Vďaka FYP (For You Page) sa Vaše tiktoky dostanú do rôznych kútov po celom svete. A čo to vlastne FYP je? Je to informačný kanál, ktorý využíva personalizovaný obsah a pomocou algoritmu je schopný používateľom zobrazovať videá z účtov, ktoré verí, že sa mu budú páčiť. V skratke, podľa toho, čo sledujete, čo sa Vám páči a o čo máte záujem, Vám TikTok nakombinuje unikátny mix videí.
Ďalším dôvodom, prečo si profil jednoznačne ZALOŽIŤ je fakt, že TikTok je priestor rovnako ako pre mladé generácie, tak aj pre staršie. Základom je zaujať a zapojiť všetky generácie, ktoré sa v budúcnosti môžu stať Vašimi potenciálnymi zákazníkmi.
Najväčšou výhodou a zároveň ďalším dôvodom je rozhodne príležitosť sa kreatívne vybúriť na platforme, kde je „všetko“ dovolené, kde môžete tvoriť bez obmedzení zábavný, príťažlivý a autentický obsah. Budú to útržky priamo z výrobného procesu, videá hotových výrobkov, niečo emotívne či zábavné videá priamo spoza dverí Vašej firmy? Na TikToku sa medze naozaj nekladú. Jedinou podmienkou je, aby to bolo originálne a nápadité. Ale koniec koncov, nájde sa tam aj stará dobrá klasika a tradičnejšie videá.
Ďalšou možnosťou, ako posunúť svoj online marketing na ešte vyššiu úroveň, sú dve čarovné slová, a to influencer marketing. Pýtate sa, čo alebo kto to je ten influencer? V skratke by sa dalo povedať, že to je osoba, ktorá je populárna na sociálnej sieti, väčšinou oplýva vysokou dávkou charizmy a dôveryhodnosti a má spravidla vysoký počet sledovateľov, a to ide ruka v ruke s obrovským vplyvom na ich myšlienky, názory, a teda v oblasti marketingu aj na ich nákupné správanie. Ak si teraz hovoríte: „Načo by mi ale bol takýto človek vo firme,“, tak ja Vás hneď zastavím a poradím Vám, aby ste si opäť prečítali pasáž, kde spomínam vplyv na nákupné správanie. Ak si s takýmto influencerom dohodnete sponzorovanú spoluprácu, je takmer zaručené, že následnou propagáciou Vašich výrobkov a služieb, sa predsa len nájde „pár“ jedincov z tých miliónov sledovateľov, ktorí si s radosťou kúpia Vaše produkty, pretože ich sponzoroval ich obľúbený influencer.
Ste už na konci článku a ešte stále si nie ste istí, či do toho ísť alebo neísť? Na inšpiráciu Vám teda ponúknem tiktokový profil spoločnosti Kaufland (@kauflandslovensko), ktorý má už vyše 170 tisíc sledovateľov a teší sa obrovskej obľube. A môj názor? „Takto to má vyzerať!“ Veď pozrite a posúďte sami.
TikTok nie je len tak obyčajná aplikácia – je to miesto, kde sa každý môže stať tvorcom a kde sa každý stáva súčasťou jednej obrovskej komunity. Je to svet fantázie a nekonečných možností, rovnako ako pre Vás, tak aj pre Vašu firmu – tak prečo by ste sa mali len prizerať? Poďte, pripojte sa a nechajte sa unášať svojimi vlastnými nápadmi.
Nebojte sa ukázať pravú identitu Vašej firmy, jej hravosť a jej potenciál. Dvere sú otvorené.
Autorka: Beáta Heglasíková
Foto: pixabay.com, tiktok.com/kauflandslovensko