Skrytý talent v samotnom srdci Turca: Lucia Moncmanová, umelkyňa dušou i srdcom (Butková)

Od Veronika Butková

Slovensko sa môže pýšiť nielen krásnou prírodou, ale aj ľuďmi, ktorí boli obdarení neskutočnýmtalentom. Medzi nich patrí aj mladá 27-ročná Martinčanka, Lucia Moncmanová. Okrem toho, že vovoľnom čase rada absolvuje dobrodružné cesty so svojím manželom, jej silná stránka spočívapredovšetkým v jej umeleckom nadaní. Turčianska kotlina (kedysi nazývaná aj Turčianska Záhradka) sa nachádza na strednom Slovensku.V…

Čo je digital art. Pochopenie digitálneho umenia a jeho histórie

Od Kristina Vitiuk

Digital Art alebo digitálne umenie je akákoľvek tvorivá prax, ktorá využíva digitálne technológie ako neoddeliteľnú súčasť umeleckého procesu.V tomto článku vysvetlíme, čím sa digitálne umenie líši od iných oblastí súčasného umenia, ako tento fenomén vznikol a čo sa v tejto oblasti deje v súčasnosti. Vlastnosti digitálneho umenia Digitálne umenie sa vzťahuje na širšiu kategóriu modernej…

Rozhovor s fotografom festivalov Pohoda a Love stream

Od Nikolaj Pálfy

Rozhovor s fotografom festivalov Pohoda a Love stream Profesionálny fotograf spolupracujúci so značkou Canon prezradil, ako začínal a čo ho k tomu priviedlo. Podelil sa o zážitky z kariéry a projekty, na ktorých pracoval. Hovorí aj o spolupráci s významnými klientmi a výzvach, ktoré mu priniesli. Na záver ponúkne cenné rady pre začínajúcich fotografov, ktorí chcú…

Význam hudobných videoklipov v digitálnej ére

Od Nikolaj Pálfy

Význam hudobných videoklipov v digitálnej ére Hudobné videoklipy zohrávajú v digitálnej ére kľúčovú úlohu v hudobnom priemysle, kultúre aj online komunikácii. Kedysi boli len doplnkom k piesni, no dnes sú samostatným umeleckým a marketingovým nástrojom, ktorý výrazne ovplyvňuje popularitu interpretov a interakciu s publikom. Hudobný klip, ktorý ͏kedysi bol len ako vizuálny prídavok k piesni…

Používateľský obsah (UGC) a jeho rola v marketingu

Od Yelyzaveta Leontieva

V digitálnom svete dnes majú slovo v rukách aj samotní zákazníci. Čoraz viac značiek využíva obsah vytvorený používateľmi – tzv. User Generated Content (UGC) – na budovanie dôveryhodnosti a aktívne zapájanie svojho publika. V tomto článku si vysvetlíme, čo presne UGC znamená, akú úlohu zohráva v súčasnom marketingu, čo motivuje ľudí tvoriť takýto obsah a…

Influenceri a kultúrne dedičstvo: Môžu blogeri inšpirovať k štúdiu histórie?

Od Yelyzaveta Leontieva

V dnešnej dobe sociálnych sietí máme históriu doslova na dosah ruky. Blogeri a influenceri nachádzajú kreatívne spôsoby, ako priblížiť kultúrne dedičstvo širokej verejnosti. Môžu však skutočne inšpirovať mladých ľudí k hlbšiemu štúdiu histórie? Influenceri ako moderní „historickí sprievodcovia“ Kultúrne dedičstvo často vnímame ako niečo statické – historické pamiatky, staré rukopisy či muzeálne exponáty. No vďaka…