Facebook predstavuje neoceniteľný nástroj marketingu, resp. social media marketingu nakoľko v podnikaní 21. storočia zohráva nezameniteľnú úlohu. Z marketingového hľadiska je Facebook skvelý, neoceniteľný nástroj pre branding rôznych subjektov pretože každý počin podniku na tejto sieti, nie len platená inzercia, má potenciál zasiahnuť veľké množstvo spotrebiteľov a vo veľkom akcelerovať biznis.

Social media marketing na Facebooku
So slovami ako online marketing a social media marketing sa čoraz viac stretávame nielen v bežnom živote ale aj v pracovnej sfére. Donedávna to boli relatívne neznáme pojmy, dnes si však čoraz viac budujú svoje miesto v akademických kruhoch a medzi laickou verejnosťou. Stručne, jasne, výstižne ide o využitie sociálnych sietí a webových stránok na promo podnikov a ich sortimentu a činností.

Spomedzi veľa sociálnych sietí dneška je jednoznačne favoritom Facebook. Používateľmi je obľúbený z jednoduchého dôvodu. Sami môžu vytvárať relevantný obsah, ktorý bude nápomocný ostatným ľuďom, t.j. rezencie, skúsenosti, postrehy, vychytávky či vlastné fotografie – skúsenosti, ktoré mali s podnikmi oni sami. Kde sa vo Facebooku berie tento obrovský potenciál? Odpoveď je veľmi jednoduchá. V jeho už teraz viac ako 2 miliardách registrovaných osôb. Je veľmi obľúbený naprieč celýmvekovým spektrom, od teenagerov cez ľudí v produktívnom veku až po moderných dôchodcov, ktorí chcú držať krok s dobou.

Medzi výhody social media marketingu patrí
● živé vzťahy so zákazníkom
● pomoc pri budovaní identity značky
● interaktívna komunikácia so zákazníkom
● relatívne nízke náklady na prevádzkovanie

Medzi nevýhody patrí
● časová náročnosť
● presýtenosť používateľov online reklamou
● často nezmyselný alebo nezrozumiteľný obsah reklám

Social media marketing na Facebooku v praxi
Ako vieme, čo z toho čo vidíme na Facebooku je social media marketing? V skratke môžeme vyčleniť najmä dva spôsoby a to fan pages podnikov a platenú reklamu alebo o reklamu ktorá je zobrazovaná na základe toho čo prezeráme na weboch tzv. dynamický remarketing.

Fan pages
Podniky si môžu vytvoriť a spravovať stránky samé alebo ich zveriť do rúk odborníkom, online marketérom. Hlavným obsahom týchto stránok sú kreatívne a produktové príspevky. Zásadným rozdielom medzi nimi je, že produktové príspevky promujú konkrétny produkt zo sortimentu spoločnosti s cieľom predaja zatiaľ čo kreatívne majú za cieľ vytvárať zaujímavý obsah pre fanúšikov stránky, ktorý ich má pobaviť/poučiť/priláka na stránku a motivovať ich k ďalšiemu prezeraniu. Samozrejme oba typy príspevkov môžu byť boostované, t.j. podporené platenou reklamou aby mali väčší dosah na používateľov.